TC Skinlo

Naast het bestuur heeft de vereniging ook vele commissies. U vindt een overzicht in onderstaand organogram. Contactpersonen van de verschillende commmissie treft u daaronder.

organigram commissies 2017

 

Technische Commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Jan Goudsmits Verenigings Competitieleider 1 073-5475004 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Chris van der Velden Afstemming commissies
Sandra van Eijk Trainingscoördinator 073-5479535 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Roel Pluk Hoofdtrainer 06-25546108  
Jan Pennings Bestuurslid 073-5475004 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

KNLTB Vereniging Competitie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Jan Goudsmits Competitieleider 1 073-5475004  
Dick Mandemaker Competitieleider 2 06-13419368  
Mariëlle Geerts Coördinatie jeugd

Trainingen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Sandra van Eijk Trainingscoördinatie 073-5479535  
Roel Pluk Hoofdtrainer 06-25546108 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Esther Lieveld Trainer 06-19871902  
 

Jeugdtennis Commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Maarten Smit Voorzitter en bestuurslid  06-11865299 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Tom van der Heijden Training Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Toernooien Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Edwin van Tilburg Evenementen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Josette Klein
Mariëtte Geerts
Competitie woensdag
en zondag
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Patricia van Doorne PR jeugd Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Commissie Beheerszaken, met daarin Barbeheer een Parkbeheer

Naam Functie Telefoon Mail
Lambert Franssen Parksupervisor 073-5492003 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Henk Groenendaal Parkbeheer 073-5498571
Henny van Eerd Parkbeheer 073-5474680
Broer van Zoghel Parkbeheer
Tony Daniels Parkbeheer
Ad van de Spijker Barsupervisor 073-5493086 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Huib Vermeulen Barsupervisor 073-5493617
Rob Wiersma Bestuurslid 073-5430580 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Commissie Sponsoring Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Rob de Ruijter Voorzitter en bestuurslid  06-53190917  
Wido Broeren Secretaris/penningmeester  
Dirk Heijmans Commissielid  
Nico de Graaf Commissielid  

Commissie PR

Naam Functie Telefoon Mail
Anja Heikoop Eindredacteur nieuwsbrief  06-51261151 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Rob de Ruijter PR en bestuurslid  06-53190917 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Patricia van Doorne Adviseur

Lief en Leed Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Henny van Overdijk Contactpersoon 073-5475044  
Anja Heikoop Bestuurslid  06-51261151

3*M55+ commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Henk van Genuchten Voorzitter  

Mannen Maandag Competitie commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Thedor van Doorn Voorzitter 06-51525040   
Mari Kelders
Stefan Vervoort
Edwin van Tilburg

Dames Midweek Competitie commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Bettie Reijnen Voorzitter 073-5494803  
Ingrid van Asseldonk
Annelies Mandemaker
Tiny van de Rijdt Penningmeester
Anne Loefen
Annika Vermeer

Vrijdag Mix Competitie commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Jo van Heertum Voorzitter 06-20088877  
Monique van de Westelaken
Jan en Hanita Pennings
Henny en Jacqueline Pennings      
Gert-jan Heikoop
Jeroen Wouters      

Zwarte Bond commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Rob Wiersma Voorzitter 073-5430580  
Huib Vermeulen

Clubkampioenschappen commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Kim van Schaaijk Voorzitter  
Jeroen van Veghel

Open Jeugd Begeleidingstoernooi commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Tom van der Heijden  
Annelies Mandemaker  

Boerenkooltoernooi commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Toos Loeffen Voorzitter 073-5478401  
Annelies Mandemaker 073-5430180

Invitatietoernooi commissie Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Naam Functie Telefoon Mail
Guido Knippels Voorzitter

06-23847221

 

Is er een taakverdeling in jullie commissie?  
Ja, Rob de Ruyter is bestuurslid en vertegenwoordigt ons bij het bestuur en zorgt daarnaast voor het administratieve deel (contracten, facturatie, etc.). Dirk, Nico en ik zorgen voor de werving en de contacten met sponsoren.
Hoe gaat de werving in z'n werk?
We focussen met name op bedrijven in Schijndel. En binnen het ledenbestand van de club. We letten daarbij op de verdeling van bedrijven (unieke aanbieders). 
Wat zijn de mogelijkheden voor sponsoring? 
Allereerst de bedrukte winddoeken die aan de hekken op de banen hangen. De prioriteit ligt bij het gevuld houden van de hekken en zeker vanuit het paviljoen, de zogenaamde zichtlocaties, altijd vol te hebben hangen. Dat lukt aardig alhoewel er zéker nog mogelijkheden zijn voor sponsoren om zich te profileren.
Daarnaast is ook een advertentie op het mediascherm mogelijk. 
Wat bieden we een sponsor?
Naamsbekendheid, uiteraard, waarbij we uitleggen dat we een gezonde vereniging zijn met ruim 800 leden en veel activiteiten. We hebben leden in iedere leeftijdcategorie hetgeen betekent dat een sponsor een breed publiek bereikt. Als een bedrijf sponsort, vermelden we dit ook op de website met een directe link naar hun website. De activiteiten zijn zowel intern als extern. Ook vanuit buiten Schijndel wordt de sponsor opgemerkt. En dan natuurlijk de manier waarop wij met onze vrijwilligers en leden ons park verzorgen en uitstraling geven, dat is een visitekaartje dat door sponsoren wordt opgepakt. En, niet onbelangrijk,  jaarlijks worden de doek sponsoren uitgenodigd voor een gezellige avond op de club. 
Wat kost sponsoring? 
Het adverteren op het mediascherm kost € 100,- per jaar. De keren dat de advertentie voorbij komt hebben we geprobeerd te tellen, maar het moge duidelijk zijn; voor die prijs ben je vaak in beeld :) 
De kosten voor winddoeken variëren van € 150,-  tot € 450,- per doek per jaar, afhankelijk van waar het doek hangt. De sponsor is eigenaar van het doek en het contract loopt per jaar. Er zijn drie afmetingen mogelijk: 5 x 0.75 mtr., 5 x 2 mtr. en 12 x 2 mtr. We hebben het aardig op orde, zeker als je het vergelijkt met parken waar we nu komen door de competitie. En we zijn hier best trots op! 
Wat gebeurt er met de opbrengsten vanuit sponsoring?
De sponsorgelden worden door het bestuur (niet door ons) verdeeld over de verschillende activiteiten en investeringen. De werving van extra sponsorgelden bij bijvoorbeeld toernooien komen voor rekening van de toernooi commissies. Zij stemmen dit vooraf (als het goed is) vooraf met ons af. Dat loopt niet altijd even goed en heeft onze aandacht.
Wat zijn ontwikkelingen binnen jullie commissie? 
Er zijn meer mogelijkheden voor sponsoring. Een voorbeeld hiervan is de sponsoring van het afhangbord. We denken nu bijvoorbeeld ook aan sponsoring op de scoreborden en een vermelding op een sponsoroverzichtsbord bij binnenkomst van het paviljoen. En wellicht zijn er nog meer ideeën........ De sponsor contracten zijn jaarcontracten geworden en er is een folder in de maak die de mogelijkheden voor de sponsoren verduidelijkt.

Het moge duidelijk zijn: ook in deze commissie zijn ze aan het werk in het belang van de club. Voor meer informatie c.q. aanmelden van sponsoring en/of ideeën kun je terecht bij een van de heren of via het mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Commissie Beheerszaken, met daarin Barbeheer en Parkbeheer

Lambert Franssen Parksupervisor 073-5492003 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Henk Groenendaal Parkbeheer 073-5498571  
Henny van Eerd Parkbeheer 073-5474680  
Broer van Zoghel Parkbeheer    
Tony Daniels Parkbeheer    
Ad van de Spijker Barsupervisor 073-5493086 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Huib Vermeulen Barsupervisor 073-5493617  
Rob Wiersma Bestuurslid 073-5430580 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
       

 

Vaste vrijwilligers
Huib Vermeulen
Ad van de Spijker
Miriam van Doremalen
Annelies Mandemaker
Riesje Eradus
Wil van de Hurk
Lieke den Otter
Emmy Timmerman
Jo van Giersbergen
Charlotte Heikens
Edwin Krol
Bettie Reijnen
Maria Broeren
Sven Kristen
Ron van de Velden
Het was geen grap, het gesprek dat ik heb gevoerd met de voormannen (Ad  van de Spijker en Huib Vermeulen) van de bar die al 22 jaar (!) in functie zijn. Doel van mijn gesprek was om het geheim van het succes van deze groep vrijwilligers te schetsen en hen op deze manier tevens in de spotlights te zetten. Het was een gesprek op het scherpst van de snede; de heren zijn het lang niet altijd met elkaar eens, maar de discussie zorgt wel voor een uitkomst die in de volle breedte klantgericht is. En ook bij deze commissie constateer ik: vrijwillig is niet vrijblijvend. Hieronder het verslag van een geanimeerd en gezellig gesprek onder het genot van een kopje koffie… “lust je er ook een koekje bij, Anja?”….
 
Ik val maar gelijk met de deur in huis. “Wat is het succes van de organisatie van deze groep vrijwilligers?”
Huib: Dat is in één woord Communicatie! Ad: Ja, én we hebben een groep mensen die de verantwoordelijkheid ook daadwerkelijk willen dragen. De heren vertellen verder: Iedereen heeft zo z’n vaste dagen en staat meestal in vaste tweetallen of drietallen achter de bar. De dames zo wie zo minimaal met z’n tweeën in verband met de veiligheid. Alleen de planning voor de weekenden, dat is soms nog wel eens lastig. Maar we lossen het nog altijd met elkaar op. Bovendien zoekt iedereen zoekt zelf een oplossing voor vervanging, mocht er iets tussenkomen bij iemand. Als ze er helemaal niet uitkomen bellen ze naar Huib. Huib: Bellen werkt het beste. Ik heb 40 jaar in klantservice gezeten over de hele wereld; effe bellen en aanwezigheid ‘afzekeren’. Dat wil zeggen, iemand persoonlijk laten bevestigen dat hij/zij ook daadwerkelijk komt zodat er geen open eindjes zijn. Wijzigingen (bijv. van tijden) doen we wel in de app.
 
De drukke tijden met toernooien en competitie komen er weer aan. Wat betekent dat voor jullie?
Gemiddeld werkt een bar commissielid zo’n vier uur. Dat betekent dat je meerdere mensen op een toernooi-/competitiedag nodig hebt. Bij de planning houden we dan rekening met ervaring/vaardigheid wie er opent en sluit. Of op de drukke tijden van de dag aanwezig is.
Daarbij komt dat het ook gezellig moet zijn op de dag dat je werkt. De uitstraling, de sfeer van het paviljoen zorgt dat mensen het hier ook gezellig vinden en blijven hangen. Maar daar draagt de bar medewerker zelf ook veel aan bij. De communicatie tussen de medewerker achter de bar en de klant is erg belangrijk. Het meedenken, inschatten van gedrag, mensenkennis is iets dat je door ervaring leert. Als het rustig is hebben we wat meer tijd om naar de tafels toe te lopen, extra pinda’s neer te zetten etc. “Maar bij bepaalde mensen haal ik het lege glas ook niet weg” die willen gewoon lekker blijven zitten. “Bij anderen doen we het juist wel, die bestellen gelijk iets nieuws”.
 
Tijdens de competitie betekent het samenwerken met de Culinaire commissie vooral dat we in de gaten moeten houden of er wel/geen gebruik wordt gemaakt van de bestelmogelijkheden. Dat levert dus extra werk (alert zijn) op want NIET bestellen heeft gevolgen voor de inkoop. De hoeveelheid te maken (red.: heerlijke) champignonsaus is dus vaak pas laat bekend. Ad en Huib voelen ook hier duidelijk de verantwoordelijkheid voor hun gasten.
Wat uit de keuken komt bij ons is vooral niet moeilijk en we streven ernaar dat iedereen op dezelfde tijd kan eten. De continuïteit van opening van de bar maakt dat we zelf niet koken of extra’s doen. We hebben het in het verleden wel geprobeerd maar er blijft te veel over.
 
De sluitingstijd van de bar is om 24.00 uur. De barmedewerkers werken in opdracht van de club en zijn verantwoordelijk voor de handhaving van de regel. Dat wil niet zeggen dat ze niet coulant zijn, maar het team dat werkt wil niet geconfronteerd worden met de politie, we willen geen boete. Die laatste ronde wordt aangegeven door het team, de rekening wordt gelijk gebracht….. dat is duidelijk. En of je dan nog een of twee drankjes bestelt…. Maar de deur gaat op slot, het licht gaat uit en we gaan poetsen. Dat is dan ook de consequentie.  Soms is het lastig te begrijpen voor de Skinlo-er aan de andere kant van de bar en dan komt het aan op standvastigheid en kordaatheid van de bar medewerkers. Aan de andere kant; als je om 0.30 uur van de baan komt, wat wel eens gebeurt, dan krijg je natuurlijk nog een drankje, maar wij gaan wel poetsen.
 
Regels zijn regels: algemene regel is dat tot een half uur na de laatste wedstrijd nog getapt mag worden.
Een uur na de laatste wedstrijd moet het paviljoen gesloten zijn.
 
Hebben mensen een speciale opleiding, achtergrond nodig om dit werk te kunnen doen?
Minimaal 2 medewerkers moeten de training sociale hygiëne hebben en tegenwoordig ook HACCP als we met vers voedsel zouden werken, maar dat is niet aan de orde. Iedere medewerker heeft het certificaat ‘verantwoord alcohol schenken’ van de KNLTB. De gemeente heeft laatst gecontroleerd en alles OK bevonden.
 
Wat zijn de richtlijnen bij onenigheden, als die al voorkomen?
Met de wetenschap dat aan beide kanten van de bar wel eens fouten worden gemaakt, krijgt de klant het voordeel van de twijfel. Op de vrijdagavond hebben we het opgelost met bonnen op de tafel.  Over het algemeen valt het wel mee. “Als je van iedereen de goede punten neemt, dan kom je er wel uit.”
 
Heb ik dingen niet gevraagd, die jullie wel nog graag willen vertellen?
Ad doet het andere stuk van de bar. De weekstaten maken, zorgen dat de financiële administratie klopt, dat er wisselgeld is, het geld afgestort word etc. Hier hebben we als leden geen zicht op maar het is wel een essentieel onderdeel van de organisatie.
 
De onderlinge afstemming en een gezonde dosis nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat de organisatie ‘draait’. Uit brede betrokkenheid en ervaring vloeit  voort dat het verantwoordelijkheidsgevoel groot is, ook voor dingen die we buiten de bar om zien. De samenwerking met de commissies en onderhoudsploeg is ook erg goed. En we maken het natuurlijk ook leuk voor ons zelf: op dinsdag en vrijdag leggen we een kaartje met de onderhoudsploeg (na het werk natuurlijk,  vanaf 11.00 uur).Belangrijk is en blijft dat we het leuk (blijven) vinden! En dat is zo!